Otroke v kreativnem otroškem mestu Minicity Ljubljana, kjer se že četrto leto s pomočjo igre učijo poklicev in različnih uporabnih znanj, to pomlad čaka kup novosti. Med drugim bodo lahko v novem televizijskem studiu vodili TV dnevnik in se na novem, interaktivnem motorično-didaktičnem igralu učili o varnosti v prometu. Na današnjem poslovno-marketinškem dogodku Minicity Mikser, ki se ga je udeležilo kar 170 gostov, so avtorji tega edinstvenega interaktivnega otroškega parka napovedali tudi njegovo razširitev na dodatno površino in odprtje v Dvorano A ljubljanskega BTC-ja ter obenem tudi širitev na več tujih trgov.

S širitvijo za dodatnih 400 kvadratnih metrov, ki je načrtovana za letošnji junij, bo Minicity Ljubljana s skupno več kot 1600 kvadratnimi metri površine največji tovrstni otroški center v Sloveniji, je poudaril njegov direktor Miha Culiberg: »Naše vodilo je učenje skozi igro, ki vsako leto k nam pritegne več kot 60.000 obiskovalcev.  Da gre za projekt, ki je koristen za otroke in za starše, se strinja tudi več kot 40 podjetij in ustanov, ki so podporniki kakovostnega in poučnega preživljanje prostega časa in ki so poskrbeli, da so v našem malem mestu med drugim banka, pekarna, trgovina, policijska postaja in še 30 drugih kotičkov. Z novimi prostori bo naše malo mesto pridobilo nove interaktivne hišice, večji kreativni park, prostore za rojstnodnevna praznovanja, internetni kotiček za starše, prostor za počitek in branje ter novo trgovino z didaktičnimi igračami.«

Pomladno širitev Minicityja Ljubljana, največjega ponudnika vsebin za otroke do 12. leta v BTC Cityju Ljubljana, je pozdravil tudi član uprave družbe BTC mag. Damjan Kralj. Po njegovem mnenju  Minicity Ljubljana predstavlja edinstveno, zdravo in napredno okolje, v katerem imajo otroci možnost razvijati svoje potenciale, znanje in krepiti socialne veščine. Pojasnil je, da so mladi v fokusu pri razvoju BTC Cityja Ljubljana, ki ga narekujeta dva ključna trenda s področja razvoja in upravljanja nakupovalnih središč: »V družbi BTC naše pametno mesto BTC City Ljubljana nadgrajujemo v skladu s hibridnim konceptom nakupovalnega središča in v prizmi povezovanja klasične prodaje s sodobnimi digitalnimi orodji. Že od samih začetkov BTC City Ljubljana prerašča nakupovalni okvir in obiskovalcem nudi številne druge vsebine, zaradi česar je danes eno izmed največjih ne le nakupovalnih, temveč poslovnih, rekreativno-zabaviščnih in kulturnih središč v Evropi. V ponudbi je kopica dejavnosti in vsebin namenjenih najmlajšim, h katerim veliko doprinese prav Minicity Ljubljana. Nakupne navade mlajših generacij potrošnikov in hiter tehnološki razvoj zahtevajo digitalno nadgradnjo nakupovalne izkušnje. V duhu digitalizacije je BTC City Ljubljana postal testno okolje za napredne rešitve in tehnologije. Pod okriljem tega testnega poligona bo zaživela tudi platforma Eligma, katere soustanovitelj je družba BTC. Eligma obeta novo, poenostavljeno in napredno nakupovalno izkušnjo, ki bo podprta s tehnologijo veriženja podatkovnih blokov. Njena prva funkcionalnost EliPay – plačilni sistem za plačevanje s kriptovalutami – bo pri izbranih testnih ponudnikih v BTC Cityju Ljubljana zaživela že v prihodnjih mesecih.«

Vrhunec bo zagotovo otvoritev interaktivnega motorično-didaktičnega igrala, ki nastaja v partnerstvu z AMZS, zavarovalnico Generali, Javno agencijo RS za varnost prometa in Didaktičnimi igračami. »Gre za povsem novo zgodbo v podobi dvonadstropnega lesenega motoričnega in didaktičnega igrala s tunelom in cestnim poligonom, kjer bo otrok z gibanjem in s plezanjem reševal izzive, povezane s prometom in z varnostjo v prometu. Naloge bodo tudi povsem praktične, na primer vidnost v prometu, tehnična brezhibnost vozila, pravilno pripenjanje z varnostnim pasom, kako ravnati ob različnih ovirah na cesti, kako se obnašati v tunelu in v temi,« je povedala Jasna Žaler Culiberg, direktorica razvoja poslovanja v Minictyju Ljbljana.  Direktorica AMZS d.d., mag. Lucija Sajevec poudarja, da bodo z novo interaktivno enoto najmlajšim udeležencem v cestnem prometu poslanstvo AMZS predstavili na način, ki otrokom omogoča, da v prijetnem okolju in skozi igro spoznajo njihovo delo in poklice ljudi, ki skrbijo, da so vozila vedno v dobri kondiciji, vozniki pa uživajo v varni in brezskrbni vožnji.

V zavarovalnici Generali že vse od začetka delovanja na slovenskem trgu podpirajo projekte, ki bogatijo življenjski prostor ter prispevajo k večji varnosti, bolj prijaznemu življenjskemu okolju in širjenju zadovoljstva, je povedala predsednica uprave Generali Zavarovalnice Vanja Hrovat: »Z novo ‘interaktivno igralnico’, ki jo predstavljamo danes, ustvarjamo inovativen, zabaven in zelo poučen igralni prostor za otroke in njihove starše«. Direktor Javne agencije RS za varnost prometa mag. Igor Velov je dodal: »Pri nas že več kot 13 let uspešno izvajamo projekt Pasavček, ki je povečal pripetost otrok v avtomobilih s 53 na kar 94 odstotkov. In ponosen sem, da bomo ravno s tem projektom, ki tako starše kot tudi naše najmlajše uči in spodbuja k pravilni uporabi varnostnega pasu, prisotni v interaktivni igralnici v Minicityju. Poleg Pasavčka bomo prikazali tudi zanimive izobraževalne vsebine, tako za pešce kot tudi kolesarje.« V zgodbo se je vključilo tudi podjetje Toys 4U Didakticne-igrace.com, ki prav tako podpira družbeno koristne projekte in želi z novo interaktivno igralnico pomagati pri učenju bodočih generacij varnega obnašanja v okolju. Krepitev motoričnih sposobnosti premagovanja ovir, vzpetin, klančin in mostov, ter istočasno spodbujanje razmišljanja in iskanja rešitev na didaktičnih tablah, bo nedvomno pozitivno vplivalo na psihofizični razvoj otrok. »Želimo predvsem pomagati, da bi otroci osvajali znanja za vsakodnevne življenjske situacije,« je povedal prokurist Simon Hozjan.

Te dni se je Minicityju pridružila tudi RTV Slovenija, ki želi s svojimi oddajami otroke medijsko izobraziti in s svojim kotičkom v malem mestu pokazati nekaj ustvarjalnih poklicev. »V hiši Radiotelevizije Slovenija bomo najmlajšim omogočili vpogled v skrivnosten svet priprave različnih oddaj, ustvarjalnih poklicev na televiziji in novinarskih žanrov – od igranega do informativnega programa. Izobraževanje mladih je naše poslanstvo, zato na Televiziji Slovenija pripravljamo lastne oddaje za otroke premišljeno in strokovno, za različne ciljne publike, glede na želje, potrebe in razvojne značilnosti posameznega obdobja. Naša hiša v malem mestu bo omogočala hitro menjavo scenskih elementov. Na voljo so številni rekviziti, ročne lutke, posebna garderoba za voditelje in novinarje na terenu. Manjkala ne bo niti kamera in čisto pravi prikazovalnik besedila. Kot voditelji TV Dnevnika se bodo lahko otroci  tudi posneli in si posnetek poslali na svoj elektronski naslov«, je dejal Gorazd Slak, pomočnik generalnega direktorja RTV Slovenija za program in integracijo vsebin.

Minicity tesno sodeluje s strokovnjaki in o vsaki novi igralni enoti najprej pridobijo strokovne informacije in sledijo smernicam psihologov, pedagogov in psihoterapevtov. Ti se strinjajo, da učenje pomembnih življenjskih veščin s pomočjo igre konkretnih primerov in materialov pri otrocih spodbuja motivacijo za pridobivanje novih znanj, hkrati pa si otroci pri takem učenju zapomnijo več informacij kot pri teoretičnem učenju. »Nova znanja so bolj osmišljena, imajo konkretno podlago, sočasno pa ob tem poteka tudi bolj aktiven razvoj kritičnega mišljenja, povezovanja novih informacij s predznanjem,« je povedal Blaž  Povše, mag. specialne pedagogike iz Centra Motus. Specialni pedagog za motnje vedenja in osebnosti Marko Juhant, avtor številnih knjig o vzgoji in razvoju otrok, je prihajajočo novost prometnega igrala ocenil kot zelo primerno, saj lahko otrok osvaja znanja z lastnim gibanjem: »Gibanje je za človeka izjemno pomembno in učenje, kjer je vključenega veliko gibanja, je veliko močnejše kot učenje, kjer se samo pasivno sedi.«

Na današnjem dogodku Minicity Mikser, namenjenem partnerjem projekta in širši javnosti, popestrilo pa ga je tudi 100 nasmejanih otrok OŠ Jarše, so predstavili še eno od novosti, namenjeno družinam,  aplikacijo MyNanny, ki povezuje varuške in starše, ki potrebujejo varstvo za otroke. »Z obsežno raziskavo smo ugotovili, da je aplikacija MyNanny velika pridobitev za starše, ki vse pogosteje potrebujejo zanesljivo in kvalitetno varuško, ki bi ji lahko zaupali svoje otroke. Aplikacija  MyNanny pa ponuja tudi prostor za promocijo podjetij, ki bodo podobno kot v primeru Minicityja  podprla družbenokoristen projekt in s svojim prispevkom omogočile vsem staršem dostop do kakovostnega varstva za njihove otroke,«  je pojasnil Marko Kotnik, vodja produktnega marketinga pri MyNanny.

Udeležencem strokovnega dela dogodka Minicity Mikser je o marketinških raziskavah v segmentu družin in otrok spregovoril direktor in partner podjetja Valicon Zenel Batagelj. Proces, kako pokukati v misli otrok, so pri Valiconu  nadgradili z metodo LEGO® SERIOUS PLAY®, ki vključuje legokocke.  Ena od tem strokovne razprave je bila tudi nujnost digitalizacije za vsako podjetje. O tem, kako se lotevati izzivov, ki jih prinaša digitalizacija, je spregovoril solastnik in direktor oglaševalske agencije Idearna Klemen Tavželj, ki je na pot digitalizacije popeljal tudi Minicity Ljubljana. Kmalu bo zaživel tudi blog, ki bo z strateškim urednikovanjem obiskovalce Minicityja vabil k branju za straše zanimivih in poučnih vsebin.

Minicity Ljubljana v podobi majhnega mesta na več kot tisoč kvadratnih metrih površin vsako leto obišče več kot 60.000 obiskovalcev, med njim tudi organizirane skupine šol in vrtcev iz vse Slovenije, saj ponuja edinstveno priložnost praktičnega učenja različnih poklicev in pridobivanja vsakodnevnih znanj s pomočjo realnih rekvizitov v pomanjšanih poslovalnicah resničnih ustanov in podjetij. Večkrat letno Minicity Ljubljana svoja vrata brezplačno odpre za otroke iz socialno ogroženih družin, z ekipo 40 večjezičnih animatorjev s pedagoškimi znanji zadovoljuje tudi turiste z otroki, v svojih vrstah pa nudijo tudi znanja za otroke s posebnimi potrebami. Redno gostijo predavatelje s področja vzgoje in didaktike ter nudijo informacijski splet za vzgojitelje, učitelje in nosečnice. Slednje so gostje že tradicionalnih dogodkov Okrogli trebuščki. V snovanje njihovih programov, ki jih predajajo otrokom skozi interaktivne igre, so aktivno vpleteni pedagogi in psihologi, tesno pa sodelujejo s 43 zasebnimi podjetji in sedmimi javnimi, kot so Snaga, VO-KA, LPP, Energetika Ljubljana, Policija, Javna agencija RS za varnost prometa in RTV Slovenija.