V četrtek, 3. junija, ki je tudi Dan mladih raziskovalcev, bodo ob 11. uri v spodnji etaži dvorane Emporium v BTC CITY v Ljubljani odprli razstavo z naslovom »Naš genom in mi«, avtorja dr. Nejca Jelena. Osnovni namen razstave, ki bo odprta do konca meseca oktobra, je obiskovalcem na poljuden in zanimiv način predstaviti svet genetskega zapisa in znanstvenih odkritij ter poiskati odgovore na vprašanja, povezana s tem. V BTC razstavo že drugo leto zapored pripravljajo skupaj s Slovensko znanstveno fundacijo v okviru večletnega projekta »Znanost v BTC CITY-ju«, ob tem pa v letošnjem letu, ki je opredeljeno kot mednarodno leto biotske raznovrstnosti, mineva natanko 100 let od odkritja kromosoma in gena.

Ljudi že od vekomaj zanima, zakaj smo takšni, kakršni smo. Danes vemo, da se del odgovora na to večno vprašanje skriva globoko v notranjosti našega telesa. V naših celicah se namreč nahaja posebna vrsta načrta – genetski zapis, ki močno določa naše fizične in do določene mere tudi psihične lastnosti.

Celoten genetski načrt nekega živega bitja znanstveniki imenujejo tudi genom. Genetski načrt je zapisan v edinstveni molekuli z imenom DNK, ki domuje v vsaki celici našega telesa. Ni si težko predstavljati, da je človeški genom izredno obsežen in kompleksen načrt. Je kot nekakšen genialni arhitekt, ki orkestrira nastanek našega telesa iz ene same celice, ki nastane pri spočetju, in potem skozi celotno življenje upravlja in bedi nad delovanjem našega telesa.

Leta 2000 so znanstveniki uspeli določiti celoten zapis človeškega genoma, s čimer so se na stežaj odprla vrata razumevanju našega genetskega ustroja. Sedaj začenjamo razumeti, kateri geni so odgovorni za naše lastnosti, kot so barva oči ali las, telesna višina in mnoge druge. Obenem raziskovalci v genomu iščejo odgovore na vprašanja, kot so – zakaj so nekateri ljudje bolj dovzetni za določene bolezni, zakaj določena zdravila bolj pomagajo enim kot drugim … Naš genom skriva polno ugank in presenečenj, mogoče je eno največjih to, da lahko v njem preberemo tudi zgodbe o naši bližnji in daljni preteklosti. V zadnjih letih smo spoznali veliko novega o naravi in delovanju našega genetskega programa, obenem pa se moramo o genomu veliko še naučiti.

BTC CITY Ljubljana je največje poslovno, nakupovalno, rekreativno, zabaviščno in kulturno središče v Sloveniji, ki sodi med največja tovrstna središča v Evropi. S številnimi razstavami želi tako prispevati h kulturnemu utripu mesta in izobraževanju svojih obiskovalcev.

Dodatne informacije:

BTC d.d., Maja Oven, direktorica Sektorja za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi; tel.: 01 585 13 00, e-pošta: maja.oven@btc.si

&