Družba BTC je v sodelovanju s Čebelarsko zvezo Slovenije v mesecu aprilu pričela z družbeno odgovornim projektom »Pomagajmo čebelici v mestu«. Projekt je nastal v sklopu širše pobude »Ohranimo čebele« in »Misija: Zeleno«, s katero si družba BTC prizadeva vzpostaviti zdravju in naravi prijazno okolje. Z namenom ohranjanja avtohtone pasme kranjske sivke, ki se zaradi spremenljivega vremena in ostalih zdravstvenih težav sooča z vse večjimi težavami, so na travniku za Atlantisom postavili urbani čebelnjak s štirimi čebeljimi družinami. Te so že pridelale svoj prvi med. S projektom v BTC-ju želijo pomembno vlogo čebel v človekovem življenju predstaviti tudi mladim in jih navdušiti za urbano čebelarjenje.


Po treh mesecih od postavitve čebelnjaka na travniku za Atlantisom so čebele že pridelale prvi med, ki so ga poslali na analize. Glede na že pridobljene analize urbanega medu iz panjev, ki se nahajajo na strehi Cankarjevega doma v Ljubljani, pričakujejo, da bo tudi med iz BTC Cityja kakovosten. Analiza urbanega medu iz Cankarjevega doma je pokazala, da ne vsebuje sledi pesticidov in insekticidov, ki se v mestih ne uporabljajo. Tudi sicer je kakovost urbanega medu, ki ga pridelajo čebele v svetovnih prestolnicah, izjemno dobra.

S projektom spodbujajo mlade k čebelarstvu

Pomemben poudarek projekta »Pomagajmo čebelici v mestu« je tudi spodbujanje mladih k ukvarjanju s čebelarstvom in k organiziranju čebelarskih krožkov po osnovnih šolah. Na natečaju »Čebelam prijazna šola« je z inovativno posaditvijo medovitih rastlin in lastnim sadovnjakom komisijo najbolj prepričala OŠ Medvode, ki bo za nagrado prejela učni čebelnjak ter sredstva za organizacijo svojega čebelarskega krožka.

S sajenjem medovitih rastlin lahko pomagamo vsi

Čebele imajo v človekovem življenju izjemno pomembno vlogo, saj oprašijo kar 80 odstotkov rastlin in tako poskrbijo kar za tretjino prehrane človeštva. S svojim delovanjem ohranjajo biotsko raznovrstnost in pridelajo okusne čebelje pridelke. V mestnem okolju se čebele pasejo v parkih in okoliških gozdovih, za njihovo prijetno pašo pa poskrbimo s sajenjem različnih medovitih rastlin in dreves. Tako skrbimo za lepše in kakovostnejše okolje in hkrati pomagamo pri ohranjanju kranjske sivke, kar je sedaj, po žledolomu, ki nas je prizadel pozimi, še toliko bolj pomembno. Za nakup kozarca domačega medu se bomo namreč morali letos pošteno potruditi, saj je napovedan le 20 odstotni pridelek slovenskega medu glede na prejšnja leta. Vendar pa v BTC-ju predvidevajo, da so urbane čebele tudi zaradi biotske raznolikosti v mestih veliko manj izpostavljene nevarnostim, kot čebele na podeželju, hkrati pa lahko kljub slabšim vremenskim razmeram in pridelajo kakovosten med.

 

Jože Mermal, predsednik uprave BTC, d. d., je povedal: »Eden od trajnostnih projektov naše družbe, ki jih združujemo pod blagovno znamko Misija: Zeleno, je tudi akcija »Pomagajmo čebelici v mestu«. Čebele bodo pomembno vplivale na zdravo okolje in poskrbele za bujno rast naših rastlin, želimo pa si, da bi v prihodnje posadili čim več medovitih rastlin in poskrbeli za čisto, zeleno mesto in ohranitev avtohtone pasme kranjske sivke.«

Iz Čebelarske zveze Slovenije so sporočili: »V letošnjem letu so se čebelarji zaradi slabega vremena in posledic žledu v večini Slovenije soočili z izredno slabo letino. Razsežnosti slabega vremena so tako velike, da se bomo morali naslednje leto vsi soočiti z negativnim vplivom na pridelavo hrane, če ne bomo resno pristopili k težavi ohranjanja naših čebel. Veseli nas, da so urbane čebele vseeno uspele pridelati kar nekaj medu in da se v mestu dobro počutijo.«

Prav tako sta čebelam priskočila na pomoč tudi Simobil in Telekom, ki tukaj nastopata dobrodelno. Vsi obiskovalci lahko z SMS donacijami s ključno besedo CEBELA na 1919 prispevate 1 EUR v sklad za ohranitev kranjske čebele za namen postavitve učnega čebelnjaka in tako omogočite mestnim otrokom pristen odnos z našimi pomembnimi prijateljicami.

 

Dodatne informacije:

Maja Oven, direktorica ekipe BTC City Ljubljana ter direktorica Sektorja za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi