Ljubljana želi kljub 270.000 prebivalcem tekmovati z vsemi svetovnimi mesti. Kot enega večjih uspehov je župan Zoran Janković izpostavil
prav letošnji naziv Zelene prestolnice Evrope, za katerega se borijo
številna mesta. Gre za nagrado, ki pomeni največ, je prepričan. Še
posebej ga veseli dejstvo, da je Ljubljana še vedno edino mesto, ki ga
je Evropska komisija pred dvema letoma pohvalila, da je v najkrajšem
času naredila največ sprememb v pravo smer.

Ena od teh je po
mnenju Jankoviće tudi “car sharing”, v okviru katerega bo uporabnikom v
prvem letu najprej na voljo 50 vozil. Janković je dejal, da jih bodo
dodali toliko, kolikor jih bo potrebnih. Želja občine je namreč
poskrbeti za zrak v Ljubljani, z novim sistemom pa je Ljubljana po
besedah njenega župana storila nov korak naprej pri reševanju planeta.

Sistem Avant2go bo uporabnikom v Ljubljani na voljo od 1. julija,
po načelih trajnostnega sobivanja pa so ga razvili v podjetju Avantcar
ob podpori družbe Comtrade. V prvem letu bo v uporabi 50 vozil modre
barve, modelov BMW i3, Smart ED in Renault ZOE, s čimer bo prestolnica postopoma razbremenjena za 500 do 1000 vozil. Največ postajališč bo sprva pred v BTC City Ljubljana, prav tako bo ena izmed postaj v ljubljanskem tehnološkem parku.

Celotna
mobilnost bo potekala brez škodljivih izpustov in v celoti preko
aplikacije na pametnem telefonu (od rezervacije do plačila). Prednost
car sharinga na občini vidijo tudi v tem, da so v storitev že vključeni
registracija, zavarovanje, gorivo, vzdrževanje in vinjeta. Z vsakim
kilometrom, ki ga bodo uporabniki prevozili s temi vozili, bodo lahko
prihranili do 100.000 gramov ogljikovega dioksida.

Avant2Go sicer
uporabnikom omogoča uporabo vozil kadarkoli in za poljubne opravke
znotraj dneva, pri čemer za vozilo plačajo le takrat, ko ga imajo v
uporabi. Uporabljali ga bodo lahko tudi zunaj Ljubljane, cena pa bo
odvisna od prevožene razdalje in časa uporabe.