Toyota, v sodelovanju z družbama BTC in AV Living Lab, predstavlja pilotni projekt DriveMe, novo obliko mobilnosti. Toyota DriveMe je storitev »hišne« souporabe vozil in sodobnega upravljanja voznega parka. Storitev souporabe vozil bo v prvi fazi ponujena več kot 30 partnerjem s skupno več kot 1000 zaposlenimi na območju BTC City Ljubljana kot »hišna« storitev souporabe vozil. S hibridnimi vozili Toyota in Lexus storitev spodbuja ekološko prijaznejšo in bolj učinkovito izrabo prevoznih sredstev, ki temelji na deljeni ekonomiji in ne lastništvu. Uporabnikom omogoča znižanje stroškov, zagotovljeno parkirišče, pametnejši način za spremljanje in optimizacijo uporabe.

Na področju mobilnosti smo priča hitrim in korenitim spremembam, ki jih prinašajo nove oblike mobilnosti. Te prinašajo s seboj tudi številne izzive, ki se jih zavedajo partnerji pilotnega projekta.

Toyota se je kot vodilna svetovna avtomobilska znamka lotila preobrazbe iz avtomobilskega proizvajalca v ponudnika celovite mobilnosti. Zavezala se je, da bo iskala nove oblike mobilnosti s ciljem izboljšanja kakovosti življenja sedanjih in prihodnjih generacij. Ta cilj si Toyota Slovenija deli z družbo BTC, ki si prizadeva v okviru poslovnega stebra Misija: Zeleno usmerjati v energetsko učinkovitost, varčevanje z vodo, ravnanje z odpadki, družbeno odgovornost, inovativnost in ne nazadnje v trajnostno mobilnost. Z več kot 21 milijoni obiskovalcev in 12 milijoni vozil na leto, ki obiščejo BTC City Ljubljana, je tudi družbi BTC pomembno iskanje novih mobilnostnih rešitev. AV Living Lab pa nadgrajuje koncept živega laboratorija na območju BTC Cityja Ljubljana in gradi partnerski ekosistem s ciljem transformacije mobilnosti. V pilotskem projektu DriveMe soustvarja nove poslovne modele in oblike mobilnosti in je tako nepogrešljiv partner pri razvoju projekta.

Partnerji Toyota, BTC in AV Living Lab so tako soustvarili pilotni projekt Toyota DriveMe, souporabo vozil in inovativno upravljanje voznega parka, ki podjetjem omogoča pametnejši način spremljanja in optimizacije uporabe flote vozil ter skupnih stroškov uporabe. Toyota izvaja storitev z vedno najnovejšimi hibridnimi modeli vozil Toyota in prestižne znamke Lexus ter tako omogoča, da uporabniki izberejo pravo vozilo za vsako priložnost. Prav tako s hibridnimi vozili storitev spodbuja ekološko prijaznejšo in bolj učinkovito izrabo prevoznih sredstev, ki temelji na deljeni ekonomiji in ne lastništvu. Uporabnikom na ta način omogoča znižanje stroškov ter prvovrstno izkušnjo uporabe prihajajočega koncepta mobilnosti.

Storitev souporabe vozil bo v prvi fazi ponujena več kot 30 partnerjem s skupno več kot 1000 zaposlenimi na območju BTC Cityja Ljubljana kot »hišna« storitev souporabe vozil. Storitev vključuje enostavno rezervacijo, brez odvečne birokracije. Pri razvoju storitve so upoštevali potrebe na trgu, kot so enostavnost uporabe, varnost in predvidljivost stroškov, zato so v ceno zajeti stroški goriva, registracije, zavarovanja, vzdrževanja in 24-urne asistence.

Pilotni projekt bo v tej fazi služil tudi kot učenje in omogočal, da se novo mobilno rešitev dobro preizkusi in s poslušanjem uporabnikov storitev izboljša ter kasneje razširi s ciljem zadovoljnih uporabnikov.

V pilotskem obdobju bo nova mobilnostna rešitev Toyota DriveMe uporabljena za preizkus poslovnega modela in izboljševanje uporabniške izkušnje, kar bo omogočilo širitev na druge lokacije in trge.

Ob predstavitvi storitve Toyota DriveMe je predsednik Toyota Adrie, Kensuke Tsuchiya, izpostavil zavezo »mobilnost za vse«: »Večina nas pozna kot avtomobilskega proizvajalca, vendar danes se osredotočamo na novo vizijo Toyote, na uresničevanje vizije mobilnosti za vse. Prizadevamo si za doseganje ciljev mobilnostne družbe in iskanja novih oblik mobilnosti kot odziv na različne potrebe uporabnikov. Kot odgovor na le-te danes predstavljamo novo obliko mobilnosti –  Toyota DriveMe. Toyota se zaveda raznolikih potreb uporabnikov, ki ne vključujejo samo običajnega lastništva vozil, temveč tudi naraščajočo potrebo po skupni uporabi, kot je recimo skupna raba avtomobilov, ki jih ljudje uporabljajo zgolj takrat, ko jih potrebujejo. Vesel sem, da smo eden izmed prvih avtomobilistov, ki predstavljamo tovrstno storitev na slovenskih tleh. Še bolj sem vesel, da novo obliko mobilnosti soustvarjamo s partnerjema, družbama BTC in AV Living Lab.«

Miha Mermal, izvršni direktor za marketing in trajnostni razvoj družbe BTC, je poudaril trajnostno naravnanost družbe: »V družbi BTC se že več kot 15 let načrtno ukvarjamo s trajnostnim razvojem v okviru Misije: Zeleno, ki daje pomemben poudarek tudi trajnosti mobilnosti. Projektov se vedno lotevamo s partnerji in jim ponudimo BTC City kot idealno okolje za preizkušanje in uvajanje sodobnih rešitev. Verjamem, da bodo tudi ugotovitve pilotskega projekta DriveMe, ki ga soustvarjamo s Toyoto Adria in AV Living Labom, prispevale k uvajanju Toyotine hišne souporabe vozil na drugih lokacijah in trgih. DriveMe vidimo kot obliko mobilnosti, ki nadgrajuje obstoječe poslovne modele delitvene ekonomije v BTC Cityju Ljubljana. Poslovnim najemnikom prinaša nove storitve, hkrati pa zmanjšuje potrebo po parkirnih prostorih.«

Vodja projekta Toyota DriveMe, Gašper Picelj, je zadovoljen in vesel ob predstavitvi nove mobilne rešitve:  »Zelo smo veseli, da smo projekt souporabe avtomobilov v pol leta pripeljali na trg. Smo eden prvih avtomobilskih zastopnikov, če ne celo edini, ki smo storitev v tej obliki predstavili na slovenskem trgu. Nova mobilnost je ena izmed prioritet Toyota Adrie v prihodnjih letih, tako da z optimizmom zremo v prihodnost.«

Daniel Avdagič, direktor družbe AV Living Lab, je poudaril, da je rešitev Toyota DriveMe plod slovenskega znanja: »AV Living Lab že od ustanovitve postavlja mejnike na področju mobilnosti. Lani smo s partnerji vzpostavili slovenski ekosistem za testiranje samovozečih vozil in kot prvi v Slovenijo pripeljali samovozeče vozilo. Letos pa smo organizirali mednarodno konferenco, na kateri smo iskali nove poslovne modele, ki nas bodo kratkočasili, ko nam več ne bo potrebno držati volana. Cilj AV Living Laba je snovanje novih poslovnih modelov na področju mobilnosti. Zato smo ponosni, da sodelujemo pri razvoju Toyotine nove storitve DriveMe, ki je prva rešitev na področju hišne souporabe vozil v regiji. Poslovni model je plod slovenskega znanja, po pilotskem projektu pri nas pa je že vse pripravljeno na širitev na druge trge.«

 

Toyota DriveMe

Foto :